Artykuł Łukasza Andruszkiewicza dla Nowoczesnaflota.pl
„Rząd wynegocjował z Brukselą zastąpienie podatku od samochodów spalinowych, do przyjęcia którego Polska zobowiązała się w ramach pierwotnej wersji KPO, programem dopłat do samochodów elektrycznych. Miałby on rozszerzyć preferencje związane z zakupem takich pojazdów funkcjonujące w ramach programu «Mój Elektryk»” – pisze doradca podatkowy Łukasz Andruszkiewicz, menedżer w Gekko Taxens w artykule publikowanym przez Nowoczesną Flotę.
Jak wskazuje, założenia obu programów mają się nieco różnić. W przypadku nowego rozwiązania są one jednak obiecujące. Większa ma być m.in. kwota jednostkowej dotacji. Dofinansowanie będzie można również uzyskać nie tylko – jak dziś – na auta nowe, ale także używane.
Czy odmienne będą również skutki podatkowe obu rozwiązań, m.in. to czy środki otrzymane w ramach dotacji będą dla beneficjentów zwolnione od podatku oraz czy opłata wstępna sfinansowana z dotacji może być dla przedsiębiorcy kosztem uzyskania przychodu?