Komentarz Weroniki Grzędy dla Nowoczesnaflota.pl
W przeszłości samochody typu mild hybrid korzystały z preferencyjnych stawek akcyzy przewidzianych dla pojazdów hybrydowych. Stanowisko organów podatkowych uległo jednak zmianie i teraz wzywają one podatników, którzy nabyli takie auta z zagranicy, do zapłaty akcyzy w pełnej wysokości.
„Nowe stanowisko organów to problem dla podmiotów dokonujących importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia miękkich hybryd” – wyjaśnia na łamach „Nowoczesnej Floty” adwokat Weronika Grzęda, menedżer w Gekko Taxens. Zauważa też, że zmianę podejścia fiskusa odczują również użytkownicy końcowi takich pojazdów.
Więcej na temat powodów zmiany stanowiska organów, kontrowersji związanych z nowym podejściem, a także dalszego ciągu sporu dotyczącego miękkich hybryd – w artykule publikowanym przez „Nowoczesną Flotę”.